|
|
|
Negocjacje z uwzględnieniem różnic międzykulturowych

Negocjacje z uwzględnieniem różnic międzykulturowych

Pochyl się wręczając oburącz wizytówkę Japończykowi. Nie spóźnij się na spotkanie z Niemcem. Odpakuj prezent, jaki otrzymałeś od klienta z Chin.

Kultura, z jakiej się wywodzimy, wpływa na wiele aspektów naszego życia, również zawodowych.

To, czy w miejscu pracy okazujemy emocje, czy lubimy pracować w zespole zależy nie tylko od naszej osobowości.  To,  w jaki sposób wręczamy wizytówki i czy przyjmujemy podarunki od partnera biznesowego to nie tylko kwestia taktu. Zarówno osobiste upodobania, jak i etykieta służbowa zależą w dużej mierze od przyzwyczajeń, których nabyliśmy w środowisku, z jakiego pochodzimy, a więc od podłoża społecznego. Gest, który w naszym kraju uchodzi za elegancki, może obrazić obcokrajowca. Szczegół, na który nie zwracamy uwagi w kontaktach z rodakami, może przekreślić relacje biznesowe z partnerem zagranicznym. Możemy mówić płynnie w jakimś języku, ale to może okazać się niewystarczające, jeśli nie znamy i nie rozumiemy obyczajów, norm zachowania i wzorców postępowania obowiązujących w danym, obcym dla nas, kręgu kulturowym.

Weź udział w naszym autorskim szkoleniu i dowiedz się, jak efektywnie komunikować się z zagranicznymi partnerami biznesowymi oraz na co zwrócić uwagę przygotowując się do negocjacji biznesowych z nimi.

Program szkolenia obejmuje:

  1. Przygotowanie spotkania
  2. Język spotkań
  • Otwarcie i przewodniczenie spotkaniu
  • Język funkcjonalny służący do aktywnego uczestnictwa w spotkaniu
  • Utrzymywanie porządku zebrania i odpowiadanie na pytania
  • Język dyplomacji i osiąganie konsensusu
  • Podsumowanie i zakończenie spotkania
  1. Negocjacje
  • Przygotowanie miejsca spotkania z uszanowaniem równości drugiej strony
  • Składanie ofert
  • Zwroty stosowane w negocjacjach
  • Pójście na ustępstwa
  • Język perswazji
  • Podział na kultury świata biznesu
  • Stereotypy i uprzedzenia
  • Protokół, etykieta, tytułowanie
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych

Formuła szkolenia:

  • Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
  • Liczba osób: 8-20 osób
  • Język szkolenia: angielski i/lub polski
  • Lokalizacja i termin: do uzgodnienia

Post has no taxonomies